Home » Dietetyka » Dlaczego warto jeść awokado?

dieta ketogeniczna

Dlaczego warto jeść awokado?

Czym jest ten dziwny owoc, którego skórka ma kolor czasami zielony, czasami brązowy. Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę ale ten owoc jest dalekim kuzynem gruszki. Awokado jest powszechnie uznawane za zdrowy produkt, bogaty w wiele potrzebnych mikroskładników i zdrowych tłuszczy nienasyconych.  

Zatem dlaczego warto jeść to awokado?

Jest bogatym źródłem potasu, który jest niezwykle potrzebny osobom trenującym. Zwiększa też wchłanianie beta-karotenu oraz witaminy A. Awokado jest świetnym przeciwutleniaczem oraz usuwa wolne rodniki z organizmu, wspomniany wcześniej potas którego awokado jest świetnym źródłem powoduje obniżenie ciśnienia krwi.

Zawarte w awokado foliany ulegają przekształceniu w kwas foliowy. Wspomaga on procesy metaboliczne, powstawanie czerwonych krwinek, wspomaga pracę układu pokarmowego.

Suche fakty na temat tego co znajduje się w awokado:

  • kwas foliowy 81 µg
  • kwas pantotenowy
  • magnez 29 mg
  • cynk 0,64 mb
  • miedź
  • mangan
  • potas 485 mg
  • fosfor 52 mg
  • wapń 12 mg
  • bata karoten
  • błonnik pokarmowy 6,7 g
  • fitoserole
  • witamina C 10,0 mg
  • witamina A 146 IU
  • witamina E – 2,07 mg
  • witamina K 21,0 µg

Wartości odżywcze awokado, ile ma kalorii w 100g?

Wartość energetyczna 100 g awokado wynosi 160 kcal. Zawartość białka w 100g awokado: 2g, tłuszczu: 14,66, węglowodanów 8,53g (w tym cukier 0,66g), zawartość błonnika 6,7g. 

Awokado na diecie ketogenicznej czy można czy nie? Przecież ma węglowodany. Oczywiście, że można, ale nie w okresie ketoadaptacji. Proces ketoadaptacji to okres szczególny dla organizmu, powinno się unikać węglowodanów jak ognia – maksymalnie 30g na dzień, a jednym awokado można łatwo przekroczyć tę ilość. Po okresie adaptacji jak najbardziej, można zjeść trochę więcej węglowodanów bez zakłócania procesu ketozy.

Jak widać jedzenie awokado niesie ze sobą dużo korzyści, jest to przede wszystkim bomba witaminowa i doskonałe źródło tłuszczu w diecie. Owoc ten poprawia nie tylko stan wewnętrzny naszego organizmu, ale także wygląd skóry.

Wkrótce przepisy z awokado…

Tagi: , , ,


Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.