Home » Dietetyka » Keto budyń LCHF o smaku kokosowym – pyszny deser na diecie ketogenicznej

dieta ketogeniczna

Keto budyń LCHF o smaku kokosowym – pyszny deser na diecie ketogenicznej

Dieta ketogeniczna nie musi oznaczać, że musimy jeść tylko mdłe posiłki, jest wręcz przeciwnie. Na tej rewelacyjnej diecie można stworzyć przepyszne desery które idealnie wpisują się w makroskładniki, idealne w smaku (tłuszcz jest nośnikiem smaku) w cale nie musza smakować gorzej od ich normalnych wysoko węglowodanowych odpowiedników.

Desery na keto to nie tylko śmietana i serek mascarpone, a ich różnorodność i prostota w przygotowaniu może zadziwić. Bez najmniejszego wysiłku zrobisz nawet pyszny budyń o niskiej wartości węglowodanów. Ten deser niskowęglowodanowy składa się z tylko 4 składników i nawet osoba średnio obeznana w kuchni może go przygotować w 20 minut, nie licząc czasu na schłodzenie.

Czego potrzebujesz do wykonania Keto Budyniu Kokosowego?

Podane składniki powinny starczyć na dwie porcje budyniu.

  • 15g żelatyny
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • erytrytol lub stevia
  • olejek waniliowy
  • opcjonalnie możesz użyć owoców jagodowych lub truskawek do dekoracji

Ketogeniczny budyń LCHF – sposób przygotowania:

Przelej do garnka mleczko kokosowe (całe opakowanie). Gotuj mieszając cały czas mleczko. W momencie kiedy mleczko kokosowe się zagotuje dodaj słodzik (w moim wypadku jest to erytrytol) oraz olejek waniliowy dla smaku. Po wymieszaniu składników dodaj żelatynę, dokładnie mieszając. Po ok. 10 minutach możesz wyłączyć palnik i zacząć studzić budyń. Przelej ketogeniczny budyń do naczyć które ci odpowiadają (pucharków, kubków, misek).

Gotowy budyń po ostudzeniu wstaw jeszcze do lodówki na ok 30-min do godziny, ponieważ najlepiej smakuje schłodzony.

Smacznego.

Tagi: , , , , , ,


Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.