Home » Dietetyka » Jak spalać więcej kalorii po treningu

Jak spalać więcej kalorii po treningu

Spotkał Cię za stój, pomimo że trenujesz, waga się zatrzymała? Nie chcesz zwiększać objętości Twojego treningu, a chcesz spalać więcej kalorii? Wystarczy, że zmusisz swój organizm do większej aktywności fizycznej podczas wykonywania codziennych czynności.

Zamiast leżeć siedź, zamiast siedzieć stój, zamiast stać chodź. 

Proste podejście zamiast siedzieć przed telewizorem lub komputerem zacznij spędzać aktywnie czas, odpoczywaj nie siedząc. Dotyczy to wszystkich czynności wykonywanych w czasie dnia, jeśli masz możliwość stania w pracy wykorzystaj to. Pozycja siedząca nie jest korzystna dla Twojego organizmu nie tylko ze względu na spalanie tkanki tłuszczowej, ale także np. ze względu na układ krążeniowy. Wiele osób wykonujących pracę siedzącą ma problemy z krążeniem i nadwagą. Kolejny przykład… Zamiast jechać do sklepu, przejdź się do niego. Zrób zakupy i wróć do domu. Potrwa to trochę dłużej, jednak dotlenisz się i spalisz trochę kalorii. Właśnie takie aktywności fizyczne w ciągu dnia powodują różnice między osobami aktywnymi a bardzo aktywnymi. Wykorzystaj każdą okazję na aktywność.

Wysokobiałkowe śniadania.

Białko na śniadanie sprzyja termogenezie. Powoduje, że jesteśmy bardziej syci i później odczuwamy głód, przez co ograniczamy kalorie spożywane w ciągu dnia. Dlatego zamiast śniadania bogatego w cukier lepiej jest zacząć dzień od wysokobiałkowego szejka, bądź serka wiejskiego. Pamiętaj 1 gram białka to 4 kcal, 1 gram węglowodanów to 4 kcal, a 1 gram tłuszczu to 9 kcal. Jednak białko nie odkłada się w organizmie w tkankę tłuszczową.

Zacznij mierzyć swoją aktywność w ciągu dnia

W dzisiejszych czasach, aby mierzyć swoją aktywność nie potrzebujesz żadnych specjalnych urządzeń, ani dodatkowych akcesoriów. Wystarczy Ci telefon z aplikacją co zbiera dane o liczbie kroków, pokonanych schodach, przebiegniętych kilometrach itp. Aplikacji, które pozwolą ci śledzić długość przebytego dystansu w ciągu dnia jest ogromna. Większość tych aplikacji jest darmowa. Możesz sobie postawić założenie, że podwoisz średnią liczbę kroków w ciągu dnia.

Zielona herbatka, działa cuda

No może nie koniecznie jest jakimś super napojem, który spowoduje że stracisz 10 kg w tydzień, jednak ma bardzo korzystne właściwości dla organizmu:

  • zapobiega odkładaniu się złogów w naczyniach krwionośnych, poprawiając przez to przepustowość naczyń i zapobiega min. nadciśnieniu oraz innym chorobom układu krążenia
  • działanie moczopędne zielonej herbaty przyśpiesza usuwanie toksyn z organizmu
  • poprawia odporność i działanie układu immunologicznego ponieważ zawiera: polifenole, aminokwasy, katechiny, witaminy (m.in. witaminy A, C, E), mikroelementy: wapń, cynk, fluor, potas
  • działa pobudzająco dzięki zawartości teiny
  • obniża poziom złego cholesterolu we krwi
  • podwyższa termogenezę
  • posiada silne właściwości przeciw utleniające, dzięki katechinom i polifenolom

Oczywiście zielona herbata nie jest środkiem typowo odchudzającym, jednak można go uznać za „wspomagacz” procesu odchudzania.

Dodaj interwały do treningu.

Nie musisz codziennie trenować interwałów, wystarczą dwie sesje w tygodniu po 15 minut, aby podkręcić swój organizm na wyższe obroty. Krótka sesja interwałów wpływa korzystnie na spalanie tłuszczu w ciągu całego dnia. Zatem do roboty! 15 minut to nie dużo!

Tags: , ,


Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *