Home » Posts tagged 'dieta ketogeniczna'

Tag: dieta ketogeniczna

Smoothie z jagodami i awokado idealne na Keto

Proste do przygotowania smoothie, dla mnie smoothie to jedna z lepszych form przygotowania posiłku. Wystarczy blender i składniki, wszystko wrzucić, bzzzzzzt i gotowe :D. Oszczędność czasu. Nie ma w tym wielkiej filozofii. Ogromną zaletą smoothie jest brak obróbki termicznej, powoduje to że zachowujemy wszystkie właściwości odżywcze składników. Podany przepis można z powodzeniem stosować na diecie ketogenicznej, ponieważ jest bogaty w zdrowy tłuszcz pochodzący z awokado.

(więcej…)

Produkty spożywcze których należy unikać na diecie ketogenicznej

Na diecie ketogenicznej główną zasadą jest unikanie produktów zawierających węglowodany. Jednak jest kilka wyjątków nad którymi należy się pochylić (np. wśród warzyw).

(więcej…)

Do jakich chorób wskazana jest dieta ketogeniczna

Dieta ketogeniczna niesie za sobą nie tylko wiele korzyści związanych z odchudzaniem, poprawą sylwetki, ale także ma szczególne właściwości prozdrowotne. Już sam fakt że organizm pozbawiany jest nadmiernej tkanki tłuszczowej sprawia że polepsza się jego ogólny stan zdrowotny.

Jednak medycyna zna już od dawana tą dietę i stosuje ją przy niektórych schorzeniach i chorobach. Nie jest to oczywiście lekarstwo na żadne z wymienionych poniżej chorób, dieta ketogeniczna jest stosowana głównie jako instrument wspomagający proces leczenia i łagodzący objawy.

(więcej…)

Wpływ diety ketogenicznej na mięśnie

Dieta ketogeniczna nie jest jakąś nowością badania nad nią zaczęto prowadzić na początku 20 wieku, już wtedy wiedziano, że zredukowanie węglowodanów do minimum i zastąpienie ich tłuszczami ma korzystne działanie w niektórych schorzeniach (np. padaczki), nie jest oczywiście jakimś cudownym lekarstwem jednak jest udowodnione naukowo, że wspomaga proces leczenia niektórych chorób.

(więcej…)

Dieta ketogeniczna a nieświeży oddech

Nieświeży oddech podczas diety wysokotłuszczowej może się pojawić w szczególności na początku, podczas stanu adaptacji do diety ketogenicznej. Nie jest niczym groźnym, jednak na dłuższą metę może być uciążliwy i niemożliwy wręcz do usunięcia, do czasu aż nasz organizm w pełni nie dostosuje się do wykorzystywania tłuszczu jako źródła energii.

nieświeży oddech
(więcej…)

Negatywne skutki diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna jeśli jest przeprowadzona prawidłowo, na zdrowych wysokiej jakości produktach potrafi przynieść wiele korzyści dla naszego organizmu, jeśli do tego zainwestujemy w odpowiednie suplementy, minerały, nie powinna w żadnym stopniu przynieść negatywnych skutków.

Jednak pierwsze przez co musimy przejść to okres adaptacji który jest stosunkowo ciężki i obciążający nasz układ pokarmowy i mózg.

(więcej…)

Czym słodzić podczas diety? Zamiennik cukru – Erytrol!

Jeżeli jesteś osobą która tak jak ja spokojnie obchodzi się bez deserów, ciastek, lodów, to ten wpis nie jest dla ciebie. Natomiast jeśli jesteś na diecie eliminacyjnej, np. na wysokotłuszczowej lub wysokobiałkowej i nie potrafisz obejść się bez słodkich przekąsek, kusi Cię czekolada, słodkie desery to powinieneś przeczytać ten wpis. Czym słodzić desery lowcarb? Jaki wprowadzić zamiennik cukru, aby dodać do naszej diety trochę słodyczy. Odpowiedź erytrol!

Erytrol – Erythrit (E968)

Odpowiedź jest prosta – Erytrol. Słodzików jest wiele jednak ten ma pewne zalety, których inne słodziki nie mają. Jednocześnie nie jest aż tak szkodliwy jak np. aspartam.

(więcej…)

Czego nie należy jeść podczas diety ketogenicznej?

Dieta ketogeniczna polega na eliminacji węglowodanów z naszego życia, w zasadzie powinniśmy spożywać ich śladowe ilości. Więc czego powinniśmy unikać:

  • słodycze
  • ryż, ziemniaki, makarony, kasze
  • pieczywo,
  • płatki zbożowe i inne produkty zbożowe,
  • owoce (dopuszczalne są niewielkie ilości jagód, malin, borówek),
  • wszystkiego co zawiera cukier, miód, dżemy, lody itp.,
  • wyroby mięsne nieznanego pochodzenia.

Co należy jeść podczas diety ketogenicznej?

Dietę ketogeniczną można przeprowadzić na dwa sposoby, niezdrowo i zdrowo. Aby przeprowadzić dietę ketogeniczną w zdrowy sposób należy unikać przetworzonych produktów oraz smażenia na głębokim oleju. Wskazane jest gotowanie lub gotowanie na parze, duszenie oraz smażenie na minimalnej ilości tłuszczu. W diecie tej powinny dominować tłuszcze wiadomego pochodzenia, najlepiej roślinne (oliwa z oliwek, awokado, olej lniany), najlepiej tłuszcze dodawać do sałatek warzywnych.

(więcej…)

Dieta ketogeniczna na czym polega

Od kiedy przeszedłem na dietę ketogeniczną świat wydaje się piękniejszy, prostszy oraz uświadomiłem sobie jak bardzo w życiu nie potrzebujemy węglowodanów, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od cukru. Wszędzie jest cukier, to wręcz patologiczne zachowanie producentów żywności, które zmusza nas do spożywania wszędzie ukrytego cukru. Niestety ale dzisiejsza kiełbasa, szynka, nie ma nic wspólnego z tym co kupowaliśmy w latach dziewięćdziesiątych.

(więcej…)

Dieta ketogeniczna, moje wrażenia po tygodniu

Przeglądając polskiego i zagranicznego youtuba natknąłem się na kilka ciekawych filmików na temat diety ketogenicznej. Nie mówię że usłyszałem o niej pierwszy raz, ponieważ wiedziałem o niej dużo wcześniej, jednak ostatnio ten sposób odżywiania mnie zainteresował i postanowiłem spróbować, przetestować na siebie tą dietę.

Myślenie każdego ketogenika: nie potrzebujesz węglowodanów, ani cukru do normalnego funkcjonowania organizmu. Twoim źródłem energii powinien być tłuszcz, który Twój organizm przetworzy w ketony.

(więcej…)