Home » Posts tagged 'superfoods'

Tag Archives: superfoods

Jagody Goji – kolcowój pospolity

jagody gojiJagody Goji, których właściwości i działanie lecznicze są wykorzystywane w medycynie naturalnej krajów Azji od wielu tysięcy lat (baz przesady :). Stosowane są m.in. na reumatyzm i poprawianiu ogólnej odporności organizmu. Stosowane w diecie jagody goji mają pomagać w regulacji ciśnienia krwi oraz pracy serca a wpływają także pozytywnie na poziom cholesterolu i cukru we krwi. Owoce te wzmacnia stawy, kości wzrok, a także opóźnia procesy starzenia. Ich dobroczynne właściwości dla ludzkiego organizmu powodują, że są określane jako „Diamenty Wschodu” i zaliczają się do tzw. superżywności (superfoods).  (więcej…)

Szpinak, Dlaczego Warto Go Jeść

Szpinak ma właściwości przeciwnowotworowe i zapobiega miażdżycy. Te wspaniałe wlaściwości zawdzięcza beta-karotenowi, witaminie C oraz luteinie – są to znane przeciwutleniacze. Szpinak ponadto zawiera dużo potasu, magnezu, żelaza i kwasu foliowego.

Szpinak zalecany jest kobietom znajdującym się w ciąży. Zawiera on kwas foliowy, który zapobiega powstawaniu wad układu nerwowego poczętego dziecka. Dodatkowo zabezpiecza on organizm przed chorobami układu krążenia. Zielone liście szpinaku zawierają witaminę K pełniącą istotną rolę w krzepnięciu krwi, a także witaminy z grupy B redukujące poziom złego cholesterolu, szpinak zawiera także witaminę E opuźniającą procesy starzenia się.

Szpinak-300x225

szpinak

Szpinak jest bardzo ciekawym dodatkiem do diety w kulturystyce, nie tylko na redukcji, ale także na masie. Ma bardzo mało kalorii: 100 g to zaledwie 16 kcal. Wysoka zawartość potasu oraz witamin z grupy B wspomagają proces spalania węglowodanów i tłuszczów oraz pozytywnie wpływają na przemianę materii.

Jedynym przeciwskazaniem dla szpinaku jest kamica nerkowa. Szpinak może powodować kamienie na nerkach przez zawartość kwasu szczawiowego.

Szpinak jest bogatym źrodlem witamin i żelaza. Zawiera witaminy: C, E, K, B1, B2, B6, oraz składniki wzmacniające nasz organizm – jod, mangan czy karoten. W szpinaku znajdziemy antyoksydanty, wspierające także nasz układ odpornościowy.