Home » Posts tagged 'korzyści zdrowotne'

Tag: korzyści zdrowotne

dieta ketogeniczna

Jak utrzymać motywację do treningów


Utrzymanie motywacji do regularnych treningów na siłowni i wyrobienie nawyku codziennych ćwiczeń może być wyzwaniem, ale jest kluczowe dla osiągnięcia zdrowia i formy. W tym artykule, odkryjemy praktyczne strategie i wskazówki, które pomogą Ci pozostać na właściwej ścieżce do osiągnięcia i utrzymania Twoich celów fitness.

(więcej…)

Czy muszę ćwiczyć aby schudnąć na diecie ketogenicznej?

Czy na diecie ketogenicznej muszę ćwiczyć, uprawiać jakiś sport, biegać, dźwigać ciężary, chodzić na siłownię aby schudnąć? Oczywiście że, nie. Wiele badań naukowych dowiodło, że dieta ketogeniczna wpływa pozytywnie na redukcję tkanki tłuszczowej oraz poprawę profilu lipidowego krwi – obniża poziom trójglicerydów we krwi, poziom całkowitego cholesterolu oraz podwyższenie HDL). Nie potrzebujesz aktywności fizycznej stosując dietę ketogeniczną.

(więcej…)

Intermittent fasting (IF), czyli tymczasowy post, okresowy post

Intermittent fasting (IF), zwany tymczasowym postem, okresowym postem jest jedną z najskuteczniejszych metod zrzucania zbędnych kilogramów. Na czym polega ta dieta i jakie są zasady? Co jeść i kiedy?

Podstawowe założenia Intermittent fasting polegają na stworzeniu dwóch przedziałów czasowych. Pierwszy z nich to okno żywieniowe, czas w ciągu doby w którym jemy i wprowadzamy do naszego organizmu kalorie. Drugi przedział to okres postu, czas kiedy nie spożywamy żadnych kalorii, nie jemy nic. Kolejnym krokiem jest obliczenie zapotrzebowania kalorycznego naszego organizmu i stworzenie deficytu kalorycznego (od 200 do 500 kalorii).

Jak to wygląda w praktyce?

Obliczanie zapotrzebowania kalorycznego jest proste, zostało szerzej omówione w artykule: 3 najlepsze metody odchudzania w kulturystyce (link otwiera się w nowym oknie) z konkretnym przykładem.

Tworzymy okno żywieniowe 6h. Na przykład jemy od godziny 16 do 22. Po 22 nie jemy nic do następnego dnia do godziny 16.  W czasie postu nie możemy nic jeść, ani pić co zawiera jakiekolwiek kalorie. Możemy pić kawę, wodę, żuć gumę bez cukru itp. I to wszystko!

Musimy pilnować aby nie przekroczyć poziomu kalorii i wytrzymać 16 godzin bez jedzenia.

Odmiany IF:

  • ADF – nie jemy przez 24h, jemy przez 24h, czyli post co drugi dzień
  • Single Twenty-Four Fast, Eat Stop Eat – nie jemy przez 24h raz w tygodniu, jeden dzień postu w tygodniu
  • Skipped Meal – pominięty posiłek, pomijamy jeden posiłek w ciągu dnia
  • Early and Late – jemy tylko rano i wieczorem

Istnieją też różne sposoby ustalania okna żywieniowego i okresu postu.

  • 6h/18h (Leangains)
  • 5h/19h (Fast 5 Diet)
  • 4h/20h (tzw. Warrior Diet)

Skracanie czasu okna żywieniowego pozytywnie wpływa na szybkość spalania tkanki tłuszczowej przez nasz organizm. Czas postu można rozciągnąć dowolnie jedyne co nas ogranicza to nasz silna wola i samopoczucie.

Czy tymczasowy post jest bezpieczny i kto nie powinien go stosować?

Przede wszystkim osoby chorujące na wszelkie dolegliwości związane z układem pokarmowym i z zaburzeniami odżywiania. Np. cukrzycy, osoby dotknięte bulimią, anoreksją, chorobami wątroby, trzustki, nerek.

Dieta niewskazana jest też dla kobiet w ciąży i w okresie laktacji, osób młodych (dzieci, młodzież) oraz osoby starsze w podeszłym wieku.  Przed zastosowaniem tej diety, jeśli występują wątpliwości powinno się skonsultować z lekarzem.

Jakie białko wybrać? Czym się kierować podczas wyboru białka?

Nie wiesz jak wybrać białko, a mnogość ofert sprzedawców przytłacza cię? Obejrzyj ten filmik do końca. Zobacz na co trzeba uważać i na czego unikać podczas kupowania białka. Białko jest ważnym suplementem dla osób trenujących, jego zakup powinien wpłynąć korzystnie na trening i regenerację po treningu. Proteiny przecież decydują o jakości naszej masy mięśniowej.

Jakie Białko Wybrać? Poradnik Wyboru Białka w Suplementacji Kulturystycznej

Wybór odpowiedniego białka jest kluczowym elementem skutecznego planu suplementacji dla każdego kulturysty. Białko jest niezbędne do budowy i regeneracji tkanki mięśniowej, wspierania odzyskania po treningu oraz ogólnej poprawy kompozycji ciała. Na rynku dostępna jest szeroka gama produktów białkowych, co może utrudnić dokonanie najlepszego wyboru. Oto kilka kluczowych wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiedni produkt białkowy, odpowiadający Twoim potrzebom i celom treningowym. (więcej…)